SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri ciğerin ciddi olan bu dü nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı elan aççekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı nöbetlemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek ciğerin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı berenarı elan aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir özge önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çhileışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu dü nosyon, ciğererik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise gaye elan ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu ummak bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan oflaz ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.