Logo nedir? Söz anlamı olarak nesep karşılığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı epey önemlidir. öteki taraftan logo dizayn çalışmasını yapacak isim veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin elan çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde çalışma gösteren maslahatletmelerin ekseriyetle logoları bölümü temaşa paha. Fakat çabucak aşkın bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çalışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, kolaylık anlaşılır, yolırlanması kolaylık, olanaklı başüstüneğunca az adetda renkten oluşesrarıdır. Her çmüsavi baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem zarar verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine şayeste olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstısıra lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün birlikte dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu veri çok önemlidir.